O dvojím metru

10. 9. 2020

Ještě jednou se vrátím ke sporu, který vede marketingový partner českého hokeje BPA s hokejovým oddílem Motoru České Budějovice. Už jsem napsal na Twitter, že každý „Budějčák“, resp. fanda našich hokejistů, si nedovede vysvětlit, proč se někdo neustále snaží poškozovat hokej u nás a diskriminovat Budějovický Budvar.

Motor České Budějovice měl od roku 1928, kdy vznikl jako každý oddíl, roky mistrovské i krizové. Po velkém úsilí se naši hokejisté po sedmi letech dostali zpět do extraligy a myslím si, že tam patří a vychovají zase takové legendy jako Dvořák, Pouzar, Caldr, Lála, Suchánek či Prospal, Turek a Nedorost. A teď se omlouvám všem dalším českým legendám, které Motor vychoval. Píšu to proto, že nerozumím tomu, proč nemůžeme mít v Budvar Aréně v Českých Budějovicích pivo Budweiser Budvar, tedy jednu z nejvíce uznávaných světových značek, kterou náš národní podnik vlastní a dělá s ní čest a slávu nám všem občanům, celé České republice, také našemu potravinářství a pivovarnictví. Je dobře známo, že v Praze se také nečepuje při zápasech extraligy Radegast, ale Staropramen, v Brně Starobrno, v Ostravě Ostravar a v Plzni Gambrinus nebo Plzeň.

Tak proč právě v Českých Budějovicích to nejde. Pivovar Budějovický Budvar trvale podporuje český sport včetně hokeje a jeho podpora je příkladná. Tento neskutečný dvojí metr je nevysvětlitelný nejen nám, kteří fandíme budějovickému hokeji, ale každému normálně uvažujícímu člověku. Mám jediný vzkaz: přestaňte s takovou diskriminací.

Autor: 
Vojtěch Filip, 1. místopředseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a předseda ÚV KSČM

Články

.