G. Hubáčková: Moderní technika není zárukou úspěchu

16. 5. 2016

Nadšení z používání tabletů pomalu a jistě ve školách mizí. Zjištění České školní inspekce jsou alarmující. Tam, kde děti tablety hojně využívají, nemají dobré výsledky jako tam, kde je používají méně. Nejde vůbec o malé rozdíly. Tam, kde děti mají například úspěchy v matematice, odpovědělo jen 10 % dětí, že používá tablet, zato jej používá 45 % dětí z gymnázií méně úspěšných. Obdobně to vypadá i na základních školách.

Samozřejmě, že závěry této studie se nedají jednoduše komentovat tak, že by děti byly méně úspěšné kvůli tabletům, rozhodně však varují, že tablet není zárukou úspěšnosti. Školy s kvalitními učiteli a výukou tablety totiž mnohdy nepotřebují. A kde je výuka a úspěchy slabší, tam to rozhodně nezachrání žádná technika. Záleží především na tom, jak kantoři umějí moderní techniku využívat. A právě toto je celoevropský problém. Je také nutné se zamyslet nad tím, kolik času mimo školu děti věnují počítačům. Raději sedí u moderní techniky, nežli otevřou učebnici. Často jim totiž nahrazuje běžnou komunikaci mezi sebou i rodiči. Věnují se hraní her či projíždění internetu, dívají se na filmy a poslouchají hudbu. Poslední studie varují, že děti tráví na internetu šest a více hodin denně. Je třeba najít zlatou střední cestu, naučit děti, aby využívaly internet k informacím, ale nestaly se jeho otroky. Děti místo na vlastní znalosti spoléhají na to, že si vše na internetu najdou. Proto se velmi přimlouvám za to, abychom děti naučili s novými technologiemi zacházet tak, že budou jejich pomocníky, ale současně neztratí kontakt s realitou, nebudou opomíjet knížky a komunikace mezi nimi neskončí pouze u e-mailů či sms zpráv.

Autor: 
Gabriela Hubáčková, poslankyně Parlamentu ČR za KSČM
Zdroj: 
Mediální úsek ÚV KSČM

Články

.